Cum vrea gigantul Netflix să te țină abonat și-n 2020
Netflix vrea să-și păstreze poziția dominantă în zona de streaming video. Și-a pregătit strategia ca să poată să se bată cu rivalii din domeniu.
Pentru Netflix, 2020 se anunță a fi un an destul de greu. Are deja rivali în zona de streaming video – Apple TV+ și Disney+ s-au lansat anul trecut și deja încep să-și facă simțită prezența. De asemenea, în câteva luni vine și HBO Max, un serviciu care va reuni toate celelalte domenii HBO deja existente.
Mai mult, NBC tocmai ce și-a anunțat lansarea propriei platforme de streaming, denumită Peacock. Iar pe piață mai sunt nume mari precum Amazon Prime și Hulu. Din fericire, însă, Netflix are bani de cheltuit.
Și n-are de gând să-i țină la saltea anul acesta.
Suma uriașă pe care o pune Netflix la bătaie pentru 2020
Netflix va investi nu mai puțin de 17,3 miliarde de dolari anul acesta pentru producții originale. Estimările privind suma alocată pentru conținut au fost făcute de BMO Capital Markets, o firmă de pe Wall Strret. E mai mult decât a alocat platforma în 2019 – adică suma de 15,3 miliarde de dolari.
Sunt bani pe care Netflix îi pune la bătaie pentru a te ține abonat, dar și pentru a câștiga noi utilizatori. Iar americanii nu vor să slăbească ritmul. Ar fi de așteptat că, până în 2028, investițiile totale în conținut original să ajungă până la 26 de miliarde de dolari.
Deocamdată, nu se știe cum a încheiat anul 2019, având în vedere că rezultatele pentru trimestrul patru vin abia pe 21 ianuarie. Dar acestea sunt așteptate cu maxim interes, ținând cont de faptul că din luna noiembrie au apărut pe piață și Apple TV+ și Disney+. Numai că, tot prin acea perioadă, Netflix a venit cu două producții originale care au avut mare succes la public: e vorba de The Irishman și Marriage Story. Sunt producții care au primit multe nominalizări și la Oscar.
Analiștii sunt însă optimiști.
Cei care au făcut estimările pentru Netflix arată că, în realitate, nu e chiar un război al serviciilor de streaming video și că fiecare jucător va avea de câștigat, sub o formă sau alta. Iar partea bună e că nivelul competițional va fi mai ridicat.
Asta înseamnă că toate platformele se vor bate să aducă și conținut original. Ceea ce înseamnă că cei care vor profita vor fi, în primul rând, consumatorii.